שר החינוך הודיע: תבוטל רפורמת הבגרויות של שאשא ביטון

אבי יעקב No Comments on שר החינוך הודיע: תבוטל רפורמת הבגרויות של שאשא ביטון

שר החינוך הודיע על ביטול רפורמת הבגרויות של השרה לשעבר שאשא ביטון. "מקצועות ההומניסטיקה תנ"ך והיסטוריה מהווים חלק משמעותי בעיצוב דמותו האישית והלאומית של התלמיד, אנו נשיב להם את מעמדם ואת המקום הראוי להם"

צילום: Olivier Fitoussil/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החינוך, יואב קיש הודיע היום (חמישי) על ביטול הרפורמה של השרה לשעבר שאשא ביטון. זאת, בתום שורה של דיונים, ונוכח המשובים שהצטברו ממנהלים, גורמי המקצוע במטה ומורים, מהם עולה תמונה המצביעה על קשיים ביישום רפורמת הבגרויות במקצועות המח"ר (מורשת חברה ורוח), ועל פגיעה ביציבות ובחשיבות של מקצועות ההומניסטיקה.

בהתאם להחלטת שר החינוך יואב קיש, תלמידי כיתות י' בשנה זו (תשפ"ג) יעברו ללמוד ולהבחן בדומה למתווה ההבחנות של תלמידי כיתות יא' השנה (תשפ"ג), אשר כולל: היבחנות חיצונית במקצוע הומניסטי אחד לפחות, יתר מקצועות ההומניסטיקה בהיבחנות בית ספרית. המשימות המקוונות והמבחנים שנעשים בכיתה י', יהוו חלק מהציון של ההיבחנות הפנימית. כמו כן, התלמידים ימשיכו ללמוד ולהיבחן בהיבחנות חיצונית במקצועות: שפת אם, אנגלית, מתמטיקה ומקצועות ההגבר.

בד בבד, שר החינוך יואב קיש הנחה את צוותי המקצוע של המשרד להתכנס כדי לגבש חלופה חדשה למתווה ההיבחנות במקצועות ההומניסטיקה. המנכ"ל הנכנס יציג את המתווה החדש עד לסוף חודש מרץ 2023.

שר החינוך, חה"כ יואב קיש: "מקצועות ההומניסטיקה תנ"ך והיסטוריה מהווים חלק משמעותי בעיצוב דמותו האישית והלאומית של התלמיד, אנו נשיב להם את מעמדם ואת המקום הראוי להם. ההחלטה החדשה תאפשר בראש ובראשונה להחזיר לבתי הספר ולמקצועות הללו יציבות ורציפות. בימים אלה יתחילו דיונים של אנשי המקצוע במשרד לגיבוש חלופה חדשה שתוצא עם כל הגורמים הרלוונטיים ותוצג לציבור באופן מסודר".



0 תגובות